Retourbeleid
1 - Herroepingsrecht
1.1 Indien bestelde producten uit de door Dogwear by Mila aangeboden vaste collectie (uitsluitend halsbanden en riemen) in de webshop niet naar wens zijn, kunnen deze worden geretourneerd tot 2 weken nadat de klant de bestelling heeft ontvangen. Dit moet direct na ontvangst gemeld worden door de klant via de e-mail, het contactformulier op de website van Dogwear by Mila of via een chatbericht op de Instagram-pagina van Dogwear by Mila.
1.2 Het product moet met track&trace zending binnen 2 weken in exact dezelfde staat terug worden gestuurd (dus ongebruikt en onbeschadigd). De klant dient de producten met reden van retour en opgave van het ordernummer te retourneren. Dit dient per e-mail of via het contactformulier op de website aangemeld te worden. Binnen 8 werkdagen ontvangt de klant het aankoopbedrag exclusief verzendkosten terug op de rekening waarmee de klant het aankoopbedrag heeft voldaan. De kosten van de retourzendingen zijn voor rekening van de klant.
1.3 Indien de klant na retournering van het oude product, een nieuw product wenst te ontvangen (hetzelfde product in een andere maat of een heel nieuw product), en deze dient verzonden te worden, komen de verzendkosten voor rekening van de klant.
Retouren kunnen worden verzonden naar het volgende adres:
Dogwear by Mila
Hermelijnstraat 29
6414 EA Heerlen
Nederland
Emailadres voor track&trace: info@dogwearbymila.nl
1.4 Dogwear by Mila heeft het recht om retouren te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden indien het vermoeden bestaat dat de producten door de klant zijn gebruikt en/of de producten beschadigd zijn en dit niet eerder is gemeld door de klant.
2 - Uitsluiting herroepingsrecht
2.1. Gepersonaliseerde c.q. door de klant zelf samengestelde producten, inclusief anti-tekenbanden en ID halsbanden zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Deze producten worden door Dogwear by Mila op maat handgemaakt volgens de door de klant ingevoerde specificaties en kleuren en daarom is het herroepingsrecht dan ook niet van toepassing. Het herroeppingsrecht blijft in dat geval alleen bestaan indien de producten aantoonbaar defect zijn door de fout van Dogwear by Mila.
3 - Beschadigde/defect product
3.1 Mocht het voorkomen dat een riem of halsband defect is, dient de klant dit direct te melden via de email, via het contactformulier op de website of via de Instragram-pagina van Dogwear by Mila en dient de klant het product retour te sturen. Zodra Dogwear by Mila het product retour heeft ontvangen, onderzoekt Dogwear by Mila waar het defect vandaan komt.
3.2 Als door Dogwear by Mila wordt vastgesteld dat het product door haar eigen fout defect is, zal Dogwear by Mila dit direct melden aan de klant en zal er worden gezocht naar een passende oplossing. Dogwear by Mila zal eerst beoordelen of het defect te repareren is en indien dit het geval is, zal ze de reparatie kosteloos uitvoeren en het product kosteloos weer verzenden naar de klant. Indien het defect niet meer te herstellen is, zal Dogwear by Mila het product kosteloos vervangen en verzenden naar de klant of het geld retourneren. Dit alles in onderling overleg tussen de klant en Dogwear by Mila.
3.3 Indien Dogwear by Mila vast stelt dat het defect komt door buitengewoon gebruik door de klant, zal Dogwear by Mila dit ook melden aan de klant. De klant kan er dan voor kiezen om het product in dezelfde staat retour te ontvangen (verzendkosten zijn in dat geval voor de klant) of om het product te laten repareren (hieraan zitten wel kosten verbonden, deze worden in onderling overleg vastgesteld).